Quicksearch – feedback i världsklass

Quicksearch har mer än 20 års erfarenhet av att hjälpa företag att stärka deras kund- och medarbetarrelationer med olika metoder för feedback. Med drygt 30 medarbetare fördelade i Halmstad och Stockholm erbjuder Quicksearch snabba och effektiva enkätundersökningar samt konsultativa tjänster för verksamhetsutveckling.

Vad har ni för ambassadörsstrategi?

Visste du att dina ambassadörer, dvs. nöjdaste kunder, inte bara står för högst omsättning utan även marknadsför ditt varumärke och indirekt säljer dina produkter/tjänster åt dig?

 - Givet du behandlar dem på rätt sätt!

Genom att utforma en ambassadörsstrategi och vårda dina ambassadörer har du mycket att vinna.

Du får enkelt fram dina ambassadörer genom att ställa NPS®-frågan ”Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera företaget x till en vän eller kollega?”. Frågan bygger på en 10-gradig skala där de respondenter som svarar 9-10 är dina ambassadörer, det vill säga dina mest lojala kunder. De är motståndskraftiga för konkurrentens erbjudanden och talar gärna gott om ditt företag till folk de möter. Förutom att de handlar ofta och mycket får de även fler personer att handla hos dig.

Dina ambassadörer är beredda att sätta sitt eget rykte i pant när de rekommenderar ditt företag till någon annan. En rekommendation från någon man litar på väger dessutom tyngre än företagets egna marknadsföring. Förtroendet för traditionell marknadsföring är lågt och företag blir alltmer beroende av sitt rykte ute bland kunderna. Kunderna anses ge en ärligare bild av den faktiska kundupplevelsen och kan enkelt och snabbt dela med sig av denna via sociala medier.

Customer is king!

Det är lätt att i ett NPS®-arbete fokusera på kritikerna i första hand och försöka rädda relationerna och sitt eget rykte, medan ambassadörerna glöms bort. Det är som att de bara ska finnas där, de är ju redan nöjda. Men om man inte systematiskt visar uppskattning för lång och trogen tjänst kan ambassadörerna gå förlorade, vilket kan bli kostsamt för företaget.

Vi på Quicksearch har lång erfarenhet av Net Promoter Score® och Net Promoter System® och finns till din hjälp för att kategorisera dina kunder så att du på bästa sätt ska kunna utveckla relationen till dem.

Ladda ner vårt white paper:

4 tips på hur du aktiverar dina ambassadörer

Se filmen om NPS® på 3 minuter

 

I vår monter på The Sales Conference i Göteborg står vi redo att inspirera er samt agera bollplank kring er ambassadörsstrategi. Förutom detta är vi alltid pigga på att prata feedback, NPS och Win/Loss. Det kommer också finnas möjlighet att delta i tävlingar med chans att vinna fin-fina priser.

Vi ses den 10 oktober!

SÄKRA DIN PLATS PÅ SALES AWARD

FULLSATT!

The Sales Conference är nu fullbokat. Sätt upp dig på väntelista, då finns fortfarande chansen att få tag på en biljett.
Till Sales Award Gala finns fortfarande några få biljetter kvar, boka idag för att säkra din plats.

STOCKHOLM

Kontakta oss

TSC 2017

Tack, vi har mottagit din förfrågan och återkommer så snart som möjligt.

Oops! Något gick fel, försök igen..