close x
download

Brochure

Enter Your Info Below And We Will Send
You The Brochure To Your Inbox!

Thank you!
Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

Därför har vi besökt The Sales Conference 9 av 10 gånger

2017-12-12

Den 14e november 2017 arrangerade ProSales Institute för 10e året i rad Nordens största konferens och mötesplats för B2B-chefer – The Sales Conference. Konferensen, som de senaste åren alltid varit fullbokad, har många återkommande besökare. Vi fick en kort intervju med tre av deltagarna som besökt konferensen hela 9 av 10 gånger.

 

Varje år, med undantag för the första, besöker Magnus Rosenberg, försäljningschef på Eltel Network, Stefan Gustafsson, f.d. sälj- och marknadsdirektör på CircleK och Niklas Karlsson-Nörgård, Sales Director på CircleK The Sales Conference. ProSales fick en kort intervju med personerna som vi kan kalla veteraner i sammanhanget. Varför besöker de The Sales Conference? Så här svarar dom.

Ni tre är de personer besökt The Sales Conference flest gånger. Hur kommer det sig att ni medverkat vid så många tillfällen?

 - Jag går av den anledningen att jag är väldigt nyfiken och har stort intresse för hur den komplexa B2B-försäljning utvecklas. Här får jag många nya tankar och idéer, säger Magnus Rosenberg, försäljningschef för Eltel Networks. 

- The Sales Conference har under alla år hållit en hög och jämn kvalitet, med många intressanta föreläsare och ämnen som har stark anknytning till försäljningsområdet ur ett bredare perspektiv. Det är dessutom den enda i sitt slag i Sverige. Jag får inspiration varje gång, säger Stefan Gustafsson som nyligen avslutade sin tjänst som sälj- och marknadsdirektör på CircleK i Sverige.

- The Sales Conference ger mig och mina kollegor nya ideér, inspiration samt bränsle för att utveckla vår B2B-försäljning, så jag har helt enkelt inte ”råd” att missa tillfället att delta, menar Niklas Karlsson-Nörgård på CircleK.

Vilka är dina bästa minnen från The Sales Conference?

 - En av höjdpunkterna var när omvärldsanalytikern och digitaliseringsproffset Sara Öhrvall beskrev teknikutvecklingen inom ”remote guidance”, som nu har resulterat i att vi har ett samarbete med det företaget. Hennes inspel fick oss att öppna upp ögonen för ett område som vi tror kan vara en ”game-changer” för vår verksamhet. Det var värdefullt. Året innan visade Thimon de Jong exempel på användningen av big-data i form av algoritm-driven rekrytering och personlighetsbedömningar på tilltänkta kontakter på ett häpnadsväckande sätt. Det är två av många insikter The Sales Conference har gett oss, säger Magnus Rosenberg.

- Det jag i första hand tänker på är Henrik Larsson-Broman som, vad jag minns, alltid varit med och varje gång levererat nya intressanta insikter inom försäljningsområdet, både utifrån egna och andras erfarenheter och studier. Det andra jag tänker på är Alexander Bards framträdande här om året. Det var både intressant och tankeväckande ur ett icke traditionellt perspektiv. Man hittar alltid något intressant som man kan dra nytta av, säger Stefan Gustafsson.

- Jag tycker att det starkaste året var 2014, då ”SPIN-modellens” skapare Neil Rackham var key-note speaker. Han tydliggjorde för mig vikten av att ha branschens bäst utbildade säljkår. Konkurrensmedlet är många gånger inte den produkt eller tjänst vi säljer utan är istället att ge kunden kunskap, som kan utveckla kundens affär och deras konkurrenskraft. Det enkla exemplet med musfällan var väldigt tydligt, det är inte priset eller funktionen utan hur man bäst placerar fällan som är den viktigaste insikten för kunden, säger Niklas Karlsson-Nörgård.

​Vad är det bästa med The Sales Conference?

- Intressanta föredrag såklart, men även en bra mötesplats för oss nyfikna och för de som ser utveckling som en nödvändighet för framgång, menar Magnus Rosenberg.

- The Sales Conference är för mig och mina kollegor ett enkelt och effektivt sätt att hålla oss uppdaterade om nya trender och rön inom försäljning och marknadsföring. Det är därför vi avsätter en hel dag till detta, säger Stefan Gustafsson.

- Jag tycker att ProSales är duktiga på att förnya The Sales Conference varje år så den känns som ny och ”fräsch”, avslutar Niklas.

​Om The Sales Conference

The Sales Conference är Nordens största mötesplats och framtidskonferens för sälj- och marknadschefer i B2B-företag och arrangeras med ett och samma tydliga mål: att ge dig som deltagare nya insikter och kunskaper om hur du kan dra nytta av förändringarna i vår omvärld och omvandla dem till affärsnytta. 

Konferensen arrangeras av analys- och forskningsföretaget ProSales Institute i samarbete med partners. För mer information och anmälan besök www.thesalesconference.se

...
Senaste inlägg